torsdag 4 december 2014

Kulturplan

Nu har jag varit på ett möte med post itlappar, rosa och mintgröna, vilka sen sattes i grupper på blädderblock. Det var i samband med att landstinget ska utarbeta en ny kulturplan för länet. Så där satt vi en liten skara och skulle spåna fram förslag som det tre tjänstemännen från landstinget skulle "ta med sig" för att baka in i den nya plan som ska gälla från 2016. Egentligen går den gamla ut 2014 men får gå på dispens ett år till.
Nu visste jag knappast att det fanns en sån plan än mindre vad det står i den, och inte heller om den är "tagen" i fullmäktige i min hemkommun.
Så vi knåpade med våra lappar och jobbade på i det loja tempo som tydligen skulle hållas. Det fick inte vara slut före nio, hade kanske nåt med övertidsersättning eller traktamente att göra. Jag satt vid ett trevligt bord och vi hade många förslag, somt finns redan och annat skulle kunna ordnas med lite ansträngning men varför landstinget ska behöva lägga sig i det det förstår jag förstås inte. Kanske för att konsulenter och informatörer ska ha nåt att göra. Efter liknande möten i länets tolv kommuner ska det skrivas i tre månader och sen ska det remissas. Den remissen ska lusläsas, vi ska verkligen kolla upp om våra små lappar satt några avtryck i ordflödet.

Inga kommentarer: